Za nami już ponad 2 tygodnie w Dubaju i okolicach. 4 różne hotele w Dubaju, 2 tzw. desert resorts (położone na pustyni hotelowe oazy), kilkanaście restauracji, tysiące kroków, masa super miejsc. W Dubaju nocowaliśmy jak dotąd w czterech różnych miejscach – na początku Palma Jumeirah, na jej końcu w słynnym hotelu Atlantis (pisałam o nim TU!), w aparthotelu w Dubai Marina i na 39. piętrze hotelu Shangri-La z widokiem na Burj Khalifę. O wszystkich tych miejscach jeszcze Wam napiszę, ale dzisiaj pora na kilka słów zachwyt na temat Dubai Marina, okolicy i rejsu najpierw po robiącej wrażenie Marinie, a następnie przy jednej z najbardziej znanych plaż Dubaju aż wreszcie wokół całej Palma Jumeirah.

DUBAI MARINA – CO TO ZA MIEJSCE?

Dubai Marina_7

Dubai Marina to niewątpliwie jedna z najbardziej przyjemnych części Dubaju. To tutaj wokół Mariny ulokowała się masa szklanych wieżowców, w których znajdują się tysiące mieszkań, ale również liczne hotele czy aparthotele. Mało tego –  Dubai Marina została celowo stworzona, by te wieżowce mogły zostać tu ulokowane 😉 Ale o tym zaraz… Wysokość budynków wyrastających po obu stronach kanału jest różna, ale jedno jest pewne – razem tworzą totalnie wielkomiejski krajobraz, który niektórych przeraża, a innych zachwyca. Ja zdecydowanie należę do fanów takich widoków! Nie znaczy to, że nie lubię patrzeć na las, łąkę czy rajską, pustą plażę, ale wielkie, nowoczesne miasta też kocham! Na tle całego miasta, wielkim plusem Dubai Marina dla turysty jest świetny teren spacerowy – tutaj naprawdę można pochodzić po wygodnym deptaku, przy którym znajdziecie różne knajpki, kawiarnie, ale również (ukryte przed słońcem pod mostami) place zabaw. Dla dzieciaków szansa na bezpieczne bieganie z dala od ulic i samochodów, a gdy nie będą chciały iść, zawsze jest szansa, by przekonać je kolejnym placem zabaw, trampolinami ukrytymi na placach czy smoothie.

Budynki Dubai Marina powstały wokół sztucznego kanału, który wypływa z i wpływa do Zatoki Perskiej. Cała Marina to ludzkie dzieło! Kanał, wzdłuż którego spacerowaliśmy i skąd startują rejsy po Marinie i okolicy, został stworzony od zera przez człowieka! I podobno obecnie nie ma większej stworzonej ludzką pracą mariny na świecie…

DUBAI MARINA MAPA

Dubai Marina_8

Dubai Marina_deptak_spacer

Cold Brew przed rejsem_BLK CAB

Dubai Marina_9

smoothies

Dubai Marina

REJS – JAK TO ZORGANIZOWAĆ?

Powiem Wam szczerze – najlepiej po prostu wybrać się na spacer deptakiem po Marinie i popytać o możliwości i ceny! Jest ich naaaaprawdę dużo! Najwięcej łódek, sprzedawców, stoisk oferujących rejs po okolicy znajdziecie tuż przy Marina Mall. Tam też znajduje się terminal promowy. Sporo organizatorów rejsów – większych firm czy niewielkich działalności- funkcjonuje przez cały dzień. Najwięcej firm oferujących rejsy po okolicy znajdziecie w okolicy Marina Mall i Pier 7. Warto dobrze podpytać i wybrać opcję najlepszą dla siebie. Proponowane rejsy różnią się łodziami, długością rejsu i trasą. My podpytywaliśmy w 3 różnych miejscach zanim znaleźliśmy rejs dla siebie. Najpierw umówiliśmy się na 18.00 i na rejs za 250 zł (godzina), ale gdy przyszliśmy o 17.50, człowiek, który się z nami umawiał, zaczął coś kręcić, że już nie ma tamtej łodzi (pomimo, że umawialiśmy się telefonicznie) i teraz rejs będzie droższy. Drugi rejs prywatną łodzią znaleźliśmy w 15 minut, bez wcześniejszego umawiania – zapłaciliśmy 450 zł za 1,5 godziny i rejs nie tylko po Dubai Marina, ale też przy Marina Beach i następnie wokół Palmy z widokiem na Atlantis i dalej niesamowity powrót do Mariny. Niestety nie zanotowałam nazwy budki/ stanowiska, w którym wykupiliśmy rejs 🙁  Znajdziecie ją pod Marina Mall tuż przy wejściu do Wagamama.

Można umówić się na rejs o różnych porach, ale my zdecydowanie rekomendujemy wystartować jakieś 15-30 minut przed zachodem słońca. Wtedy masz szansę na wszystko! Zarówno zobaczyć Marinę o zachodzie słońca, które powoli chowa się za budynkami, Atlantis tuż przed nadejściem wieczoru i wreszcie Dubai Marinę nocą, która robi mega wrażenie! Zobaczcie, jak było!

Ruszyliśmy o 18.15 spod Marina Mall..  najpierw czekały nas piękne widoki na Dubai Marinę, tutejsze wieżowce, ale też malownicze niespodzianki jak Al Rahim Mosque.

Dubai Marina_5

Dubai Marina_6

startujemy

malowniczy meczet wśród wieżowców

Dubai Marina_rejs w stronę Marina Beach

Gdy po lewej widzimy meczet Al Rahim Mosque, Marina zakręca w prawo w kierunku plaży Marina Beach, wód Zatoki Perskiej i następnie w kierunku słynnej Palma Jumeirah. Wypływając z Mariny, na pewno zwrócicie uwagę na wysoki budynek z “dziurą w środku”. To Address Beach Resort z niesamowitym basenem na bodajże 77. piętrze z widokiem na Marina Beach i okolicę. Nie byliśmy, ale zdjęcia basenu na dachu  i panoramy, która się stamtąd roztacza, robią niesamowite wrażenie! 🙂

Dalej łódź kieruje się już w stronę Palmy – po prawej stronie widok na plażę Marina Beach i Jumeirah Beach Residence z licznymi wieżowcami. Jeśli ktoś ogląda również nasze relacje, to miejsce widziała już z bliska – tam przy Marina Beach dwukrotnie spacerowaliśmy i zajadaliśmy cudowne tureckie jedzenie w restauracji Bosporus.  Po lewej stronie, na Bluewater Island, możecie podziwiać Dubai Eye (obecnie oficjalna nazwa to Ain Dubai), czyli wielki diabelski młyn. Ain Dubai jeszcze nie działa, ale już wiadomo, że jest to największy i najwyższym diabelski młyn na świecie, który swoją wysokością 250 metrów przewyższa wszystkie inne sławne diabelskie młyny jak chociażby ten w Londynie czy Singapurze. Początkowo miał nazywać się Dubai Eye właśnie w nawiązaniu do London Eye, ale nazwa została zmieniona – “ain” to również oko, ale po arabsku. Informacji o Ain Dubai szukajcie TU.

wypływamy z Dubai Marina

Marina Beach_Address Beach Resort

Marina Beach i JBR

rejs_DUBAI

Atlantis

Dalej łódź wypływa już na wody Zatoki Perskiej i płyniemy z widokiem na falochron Palm Jumeirah. Po drodze mijamy wielkie hotele aż dopływamy do tego najbardziej znanego – do Atlantisa. Co ciekawe, dopiero, gdy spoglądam na niego z łodzi, widzę, że wcale nie jest symetryczny, a wcześniej byłam przekonana, że tak! O hotelu Atlantis nie będę się już teraz rozpisywać, bo wszystkie informacje znajdziecie TUTAJ  – obszerny post z naszymi wrażeniami, cenami, zdjęciami. Dzieciaki zadowolone, bo z łodzi mogą obserwować park wodny Aquaventure, w którym wcześniej się bawili.  Atlantis to punkt, w którym łódź zaczyna drogę powrotną – teraz opływamy Palm Jumeirah z drugiej strony i wracamy w kierunku Dubai Marina. Znów mijamy rezydencje i hotele zlokalizowane po drugiej stronie falochronu – sporo ich tutaj – m.in. Sofitel, Waldorf Astoria, Anantara The Palm Dubai Resort, Rixos The Palm Dubai Hotel. Gdy płyniemy dalej, w oddali widzimy miejsce na początku Palmy, w którym znajduje się Andaz Hotel i w którym spędziliśmy pierwsze 3 dni. Opływamy Dubai Harbour Cruise Terminal i z cudownymi, już nocnymi widokami wpływamy do Dubai Marina. Zobaczcie, jak pięknie!!!

Jeśli jeszcze nie jesteście pewni czy warto, te zdjęcia na pewno Was przekonają!!! BARDZO WARTO! Cudowna przygoda, którą będziemy jeszcze długo wspominać 🙂