Nie ma drugiego miejsca ani w Polsce, ani na świecie, w którym testowałabym tyle różnych miejsc na noclegi, co w Zakopanem! Nie potrafię już zliczyć wszystkich miejsc, w których nocowałam mając 4 lata, 10, 12, 15, 20, 24, 28 czy 30 lat. Niektóre na zawsze zapisały się w pamięci, do innych nawet nie potrafiłabym trafić. W Zakopanem byłam “tysiące” razy. Kiedyś z mamą, ciocią, babcią i siostrą cioteczną – do dziś to wspominam, gdy przechodzę koło starej zniszczonej willi przy prowadzącej do skoczni ulicy Piłsudskiego. Z moim tatą i z dziadkiem – w całkiem luksusowym na tamte czasy hotelu na Antałówce. Wielokrotnie z mamą na Wielkanoc, czasem na Boże Narodzenie. Z przyjaciółką na obozie. Z klasą na zielonej szkole. Z byłym chłopakiem na nartach… Aż wreszcie z Łukaszem. Wiecie, że po tym jak poznaliśmy się we Wrocławiu, na pierwszej randce byliśmy właśnie w Zakopanem??? 🙂 Akurat i ja z mamą, i Łukasz z rodzicami przyjechał do Zako na święta wielkanocne..

Z Łukaszem wracamy do Zakopanego minimum 2-3 razy w roku. Czasem ze znajomymi, czasem sami. Mieliśmy już swoich faworytów, jeśli chodzi o noclegi, ale co tu dużo mówić: Villa 11 Folk & Design całkowicie zachwiała naszym rankingiem i przebojem znalazła się na prowadzeniu! Wypatrzyliśmy ich już w maju, gdy szukaliśmy w Zakopanem i okolicach bacówek, które warto odwiedzić. Wtedy szykowali się do otwarcia, a zdjęcia na ich profilu na Facebooku od razu zachęcały. Gdy nas zaprosili do siebie na sierpień, od razu wiedzieliśmy: musimy jechać i sprawdzić czy rzeczywiście jest tak pięknie! A jak sprawdzimy, musimy tam wysłać i Was!

Do Villi dotarliśmy w piątek, późnym wieczorem, po dłuuugiej podróży i kolacji w Góralskiej Tradycji. I od razu przepadliśmy… Miejsce zachwyca od pierwszej chwili: duuużo jasnego drewna, przemyślane dodatki, góralskie wzornictwo w nowoczesnym wydaniu. To miejsce,  którym masz wrażenie, że ktoś dokładnie przemyślał każdy szczegół i nic nie jest tu przypadkowe: stare narty wiszące na ścianach, kawałki drewna zdobiące ściany i tworzące recepcję, stare plakaty nawiązujące do narciarskiej przeszłości Zakopanego.

Po pierwszych zachwytach wnętrzem i pomysłowością detali przyszedł czas na pokój. Znów dużo drewna, bieli, trochę szarości i znów góralski styl w najlepszym wydaniu. Pełen uroku, klasy i smaku. Styl, w jakim mogłabym urządzić swoją sypialnię, wcale nie w Zakopanem i nie na Podhalu. Pokoje są proste, ale przemyślane. Na dłuższy pobyt jest przyzwoita szafa, której wielokrotnie w pokojach hotelowych mi brakowało. Jest też mała lodówka, więc jeśli chcę kupić dla Maksa jogurt czy owoce, zawsze mogę z niej skorzystać. To kolejny sprzęt, którego w pensjonatach często brakuje i nie raz zdarzało mi się wystawiać mleko czy jogurty za okno, co zawsze kończy się albo zbyt wysoką albo zbyt niską temperaturą. W Villi na szczęście o tym pomyśleli! Nie ma też problemu z zamówieniem łóżeczka turystycznego dla dziecka, co oczywiście ochoczo przetestowaliśmy 🙂

Pokoi w Villa 11 jest trzynaście. Takie miłe, kameralne miejsce, bez tłumów, bez tłoku. Troszkę z dala od najbardziej zatłoczonych uliczek Zakopanego, a zarazem na tyle blisko, by bez problemu wyskoczyć gdzieś na obiad czy późną kolację. Blisko, żeby pójść na spacer gdzieś hen w stronę Jaszczurówki, czy w stronę dolin, całkiem niedaleko na Nosal czy na Kasprowy Wierch, jeśli przyjedziemy zimą i chcemy jeździć na nartach. Jedyne, czego mi brakuje to bardziej zagospodarowanej okolicy przy willi. Jest trawniczek, jest parking, ale ja bym dodała chociaż coś małego dla dzieciaków… Huśtawka, jakaś piaskownica – dla rodziny z dzieckiem zawsze mile widziane 🙂  Na szczęście Maks szybko zauważył, że w środku, na dole, tuż przy sali śniadaniowej  jest kącik dla dzieci na razie skromny, ale Maks i tak jest zachwycony masą pluszowych warzyw, bułek, ryb i muffinków, którymi może karmić swojego “kotka” 🙂 Podobno w przyszłości kącik ma być bardziej rozbudowany / mieć więcej zabawek  – w końcu Villa pierwszych gości przyjęła w lipcu

Villa 11 Folk & Design, Zakopane, gdzie spać w Zakopanem, najpiękniejsze miejsce w Zakopanem, designerskie pensjonaty, kącik dla dzieci, podróże z dzieckiem

Villa 11 Folk & Design, Zakopane, gdzie spać w Zakopanem, najpiękniejsze miejsce w Zakopanem, designerskie pensjonaty, podróże z dzieckiem

Na dole, w niewielkiej salce jemy śniadanie. Niestety zdjęć brak, bo zdecydowanie za późno na śniadanie wstawaliśmy, by jeszcze pomyśleć o aparacie i zdjęciach 🙂 Musicie nam uwierzyć na słowo, że wybór jest spory. Szwedzki stół, a poza tym jajecznica, parówki, omlet czy tosty do zamówienia. Jajecznica na szynce pyszna! Mnie Villa urzekła w sobotę, gdy każdy stolik dostawał talerzyk z oscypkiem na gorąco z żurawiną – tak właśnie smakuje Zakopane!

Obok sali śniadaniowej i kącika, na dole znajdziecie też saunę i strefę relaksacyjną. Design znów zachwyca! Znów jest góralsko, a zarazem nowocześnie i z klasą!

Pięknie, prawda? 🙂  Takich miejsc stale szukamy i stale nas zachwycają! I cały czas mamy wrażenie, że ciągle jest ich dość mało..  A jeśli tutaj dodamy jeszcze poranki z widokiem na góry, to mamy miejsce idealne na relaks na Podhalu! 🙂

My na pewno chcemy tam wrócić! 🙂 Coś czuję, że zimą będzie jeszcze bardziej bajkowo!!!

PS. Zapytacie jak ceny? Here you are: w sezonie pokój dwuosobowy za noc kosztuje 260 – 290zl ze śniadaniem. Do wyboru albo standard z balkonem i widokiem na góry albo ekonomiczny, bez balkonu i trochę mniejszy. Szczegółów szukajcie na ich stronie o TU.

PS2. Zdjęcia bez napisu “tasteaway.pl” pochodzą z fanpage’a Villa 11.