Obiecywałam Wam wielokrotnie post o tym miejscu, a obietnic staram się dotrzymywać 😉 Villa Agapi na Lefkadzie to ostatni etap naszej europejskiej, ponad 5 tygodniowej podróży. Dokładnie wiedzieliśmy, jakiego miejsca szukamy, ale znalezienie go wcale nie było takie proste… zwykle na koniec długiej podróży, zwiedzania i zmian hoteli co 1 lub 2 noce, na koniec wybieramy miejsce sielankowe. To tam relaksujemy się po zwiedzaniu i aktywnych dniach w przeróżnych miejscach. To tam ładujemy akumulatory na powrót, bo zwykle po powrocie czeka nas naprawdę dużo pracy. Na relaks wybieramy różne miejsca… czasem to piękny hotel, czasem butikowy hotelik, czasem dom.

Jeśli dom, szukamy miejsca kameralnego, a nie domku na osiedlu innych domków. Zwykle szukamy domu z basenem lub przy plaży. Musi być wygodnie dla naszej czwórki i przyjemnie. Na koniec zwykle szukamy czegoś “wow”, nawet, jeśli noclegi na trasie takie nie były 😉

Tym razem szukamy całkiem długo i Lefkada nie jest jedyną wyspą, na której szukamy domu na kilka dni relaksu. Finalnie jednak właśnie ku niej się skłaniamy i właśnie tu Łukasz wyszukuje Villa Agapi – tym razem na Airbnb. Miejsce jest cudowne i wiem, że na stories bardzo Wam się podobało! 🙂 Ale najpierw kilka słów, dlaczego Lefkada.

Villa Agapi i otoczenie willi

DLACZEGO WŁAŚNIE LEFKADA?

Jeśli śledziliście naszą grecką relację, pewnie wiecie, że rozważaliśmy różne kierunki i różne wyspy. Wiedzieliśmy, że zajrzymy na Chalkidiki, bo jadąc lądem od strony Bułgarii, mieliśmy tam względnie blisko. Wiedzieliśmy, że odwiedzimy Meteory, bo mając taki cud na wyciągnięcie ręki, nie można go nie zobaczyć! Koniecznie zajrzyjcie TU, jeśli rozważacie czy tam się wybrać.  Po Meteorach planowaliśmy relaks na jednej z wysp i rozważaliśmy dwa kierunki:

1)dojazd do Wolos (ok. 2 godzin z Meteorów) i następnie Skiatos, Skopelos i/lub Alonissos

2) Lefkadę i Kefalonię – na Lefkadę z Meteorów jedzie się niecałe 4 godziny, ale odchodzi kwestia promu, biletów itd., bo Lefkada jest wyspą połączoną z lądem – po prostu wjeżdżasz na nią samochodem przez miasteczko Leukada na północy

Poczytaliśmy o Lefkadzie, posłuchaliśmy Waszych opinii i uznaliśmy, że tak – to jest to! Lefkada opisywana jest jako piękna wyspa z cudownymi widokami, niesamowitą turkusową wodą i spokojem, którego szukaliśmy. Brakowało nam tylko fajnej bazy! 🙂

Lefkada mapa

VILLA AGAPI – CUDNA BAZA NA LEFKADZIE

Villa_Agapi_3

Villę Agapi znalazł oczywiście Łukasz – to on specjalizuje się u nas w wyszukiwaniu fajnych miejsc! 🙂 Zakochaliśmy się w niej od pierwszego wejrzenia, bo ciężko się w takim miejscu nie zakochać! Dwupiętrowa przyjemnie urządzona willa z niedużym tarasem, basenem i grillem, a wszystko z cudnym widokiem i w kameralnej okolicy – takiej właśnie szukaliśmy 🙂

Villa Agapi to baza dla rodziny 2+2 lub 2+3, ale równie dobrze może być bazą na wyjazd dla dwóch par. Na dole znajdziecie salon z kuchnią i niewielką sypialnię – w naszym przypadku spały tam dzieciaki. Na górze natomiast jest duża sypialnia, z łazienką i balkonem. Tam ulokowaliśmy się my – piękne miejsce!

Willa znajduje się w bardzo spokojnej okolicy, na południowo – zachodniej części wyspy. Najbliżej Agapi znajduje się plaża Egremni – na piechotę dojdziecie do niej w 30 minut. Niedaleko jest też cudowna plaża w Porto Katsiki – tam jednak musicie podjechać samochodem – ok. 15-20 minut drogi. Na pewno jednak musicie ją odwiedzić – robi mega wrażenie! Jeszcze o niej napiszę! 🙂

Villa Agapi_wnętrze

Pomimo, że wnętrze domu jest niezwykle przyjemne, najwięcej czasu i tak spędzaliśmy na tarasie i na basenie. To na tarasie jadaliśmy śniadania, często również obiady czy kolacje. Po kilku tygodniach w podróży, tutaj planowaliśmy odpocząć, więc zdarzały się dni, gdzie niemal nie wychodziliśmy z basenu i tarasu. Na śniadanie zajadaliśmy jogurt grecki z orzechami i miodem, kupionym w jednym ze stoisk niedaleko Villi – na Lefkadzie takich stoisk z lokalnym miodem znajdziecie całą masę – koniecznie spróbujcie miodu tymiankowego. Na obiad czasem zajadaliśmy grilla lub zapiekane cukinie, a czasem wybieraliśmy okoliczną tawernę (namiary poniżej!). Po kolacji dzieciaki do późnych godzin nocnych siedziały w basenie i nikomu to nie przeszkadzało. Sielanka, idealna na ładowanie akumulatorów przed powrotem do pracy i szkoły!

Villa Agapi_2

Villa Agapi_Lefkada

Villa Agapi_7

obiad

Villa Agapi_4

Villa_Agapi_zachód słońca

Villa Agapi_wieczorem

Wiem, o co zapytacie – czy w okolicy są jakieś restauracje czy trzeba cały czas gotować na miejscu? Totalnie rozumiem to pytanie! 🙂 Jeśli nie chce Wam się gotować, nie ma problemu. Bardzo blisko macie pięknie położoną Taverna Ionio. Od Villa Agapi to 2 minutki samochodem i jakieś  10-15 minut spacerem – w zależności czy idziesz w dorosłej ekipie czy z dzieciakami! 🙂 Na pewno warto chociaż raz się tam wybrać i najlepiej zrobić to na piechotę, bo widoki zapierają dech w piersiach! 🙂 Sama Taverna też oferuje cudowne widoki, huśtawki dla dzieciaków i całkiem smaczne jedzenie – może nie jest to nasz nr 1 na wyspie, ale jest smacznie, przyjemnie i bardzo grecko :).

okolica_Villa Agapi_trasa

Taverna Ionio

Taverna Ionio_obiad

okolica_Villa_Agapi

Taverna Ionio to nie jedyna restauracja, do której dotrzecie z Villa Agapi na piechotę – jeśli pójdziecie w przeciwną stronę, po 5-10 minutach spaceru dotrzecie do miejsca, w którym znajdziecie kilka tawern (np. Avra Tavern i Greco Levante) i stoiska z lokalnym miodem czy oliwą. My jednak tam jedzenia nie próbowaliśmy, bo oceny na Google były niższe niż w przypadku Ionio, a i okolica mniej przyjemna – pomimo, że widoki tam również są cudne, to tawerny znajdują się blisko drogi i przejeżdżających nią samochodów. Dajcie znać, jeśli któreś z tych miejsc sprawdzicie 🙂

O tym, co robić na Lefkadzie poza słodkim lenistwem jeszcze Wam napiszę! 🙂 Jedno jest pewne – my spędziliśmy tam cudowne dni! 🙂

Villa Agapi_6

PS. Zdjęcie tytułowe pochodzi z profilu Villa Agapi na Airbnb, pozostałe są naszego autorstwa 🙂 Ja niestety wcześniej nie pomyślałam o takim ujęciu, a baaardzo mi się podoba 😉